• 15-10-2025
  • Zaanstad

Koningin Máxima brengt samen met de staatssecretaris van Participatie en Integratie, Jurgen Nobel, een werkbezoek aan de gemeente Zaanstad in het kader van het ‘Pact Zaandam-Oost 2024-2044’. In deze alliantie werken onder meer maatschappelijke organisaties, kennisinstellingen, de gemeente, politie en inwoners samen aan betere ontwikkelingskansen, in het bijzonder voor de jeugd. Het Pact maakt deel uit van het Nationaal Programma Leefbaarheid en Veiligheid (NPLV).

Beeld: © Patrick van Katwijk

Koningin Máxima en de minister spreken met buurtbewoners, coaches en andere professionals over de aanpak van armoede- en schuldenproblematiek, mentale en fysieke gezondheid, financiele problemen en participatie.