Hare Majesteit de Koningin en de minister-president huldigen woensdag 1 september 2004 de Nederlandse medaillewinnaars van de Olympische Spelen in Athene. De Koningin ontvangt de sporters in Paleis Noordeinde. De minister-president spreekt hen toe tijdens een feestelijke bijeenkomst in de Ridderzaal.
Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en NOC-NSF verzorgen op deze dag het huldigingprogramma voor de Olympische medaillewinnaars in Den Haag. De staatssecretaris van VWS, mevrouw drs. C.I.J.M. Ross-van Dorp, en de voorzitter van NOC-NSF, mevrouw E.G. Terpstra, ontvangen hen voor de officiële huldiging in de Ridderzaal. Tijdens deze bijeenkomst worden de medaillewinnaars toegesproken door minister-president, de heer mr.dr. J.P. Balkenende. De middag wordt afgesloten met een rijtoer door het centrum van Den Haag.
<