Zijne Koninklijke Hoogheid de Prins van Oranje woonde op 7 juni 2010 het Beraad Operationele Commandanten (BOC) bij. Dat gebeurde op uitnodiging van de Commandant der Strijdkrachten Generaal P.J.M. (Peter) van Uhm.

Jaarlijks woont de Prins dit beraad bij.

De Prins werd onder andere geïnformeerd over de Redeployment Task Force Uruzgan en materieelexploitatie.

7 juni 2010