RVD, 19 mei 2011, nr. 121: Zijne Koninklijke Hoogheid de Prins van Oranje en Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Máxima der Nederlanden wonen dinsdagavond 31 mei in het Concertgebouw te Amsterdam een concert bij ter herdenking van de slachtoffers van de aardbeving en tsunami in Japan.
Met het concert wil de Stichting Japan Festival steun betuigen aan de Japanse bevolking en aan Japanners die wonen in Nederland.
Een ensemble van het Koninklijk Concertgebouworkest brengt de Vier Jaargetijden van Vivaldi ten gehore dat in aanpaste volgorde wordt uitgevoerd. Tussendoor wordt er voorgedragen uit het werk van de Japanse dichter Ryoichi Wago. Bij aanvang van het concert zijn er toespraken door onder meer Z.E. de heer Takashi Koezuka, ambassadeur van Japan, drs. M.J.M. Verhagen, vice-premier en mr. F. van Schoonhoven, voorzitter van de Stichting Japan Festival.
De Stichting Japan Festival heeft tot doel de banden tussen de Japanse en Nederlandse gemeenschap te versterken.