Jaaroverzicht Koninklijk Huis 2018

Vandaag is het Jaaroverzicht Koninklijk Huis 2018 gepubliceerd.

Het jaaroverzicht bevat een overzicht van de publieke optredens, werkbezoeken in binnen- en buitenland en andere werkzaamheden van Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander, Hare Majesteit Koningin Máxima, Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Beatrix der Nederlanden en andere leden van het Koninklijk Huis.

Honderd geselecteerde activiteiten zijn nader toegelicht. Daarbij staat het verhaal centraal van de betrokken organisaties, instellingen en bedrijven die de leden van het Koninklijk Huis in 2018 hebben bezocht. Ook de staatsbezoeken aan Luxemburg, Estland, Letland en Litouwen en het Verenigd Koninkrijk komen aan bod, evenals de bezoeken aan Nederland van de Koning en Koningin van Jordanië en de presidenten van Singapore en Kaapverdië.

Daarnaast biedt het jaaroverzicht informatie over reguliere werkzaamheden van de Koning, zoals beëdigingen, de ondertekening van wetten en besluiten en de ontvangst van ambassadeurs ter overhandiging van hun geloofsbrieven. In de thematische bijlage van het jaaroverzicht wordt aandacht besteed aan het departement Hofmaarschalk, dat alle huishoudelijke diensten verzorgt.

Dit is de negende editie van het Jaaroverzicht Koninklijk Huis. Het jaaroverzicht is gepubliceerd op www.koninklijkhuis.nl.

RVD, nr. 51